Friday, December 16, 2011

Resipi Kuih Akok

Slam pembaca blog semua..

Kali niy pies nk tunjuk cara-cara buat kuih akok.. hehehe.. pies tak pandai buat duk tengok je.. muehehe..
para pembuat kuih akok niy.. mereka yang berasal dari pattani atau kawasan sekitar nya. 
Rahsia resepi untuk menghasilkan kuih akok yang lazat serta menimbulkan selera pemakannya adalah pengadunan kuih akok ini sendiri.Biasanya penggunaan telur yang banyak akan menghasilkan kuih akok yang berkualiti lembut,gebu serta enak apabila di makan.Kuih akok ini sesuai di makan oleh semua dan lazimnya dihidang bersama juadah minum petang.Namun,pemakanan secara berlebihan adalah tidak digalakkan kerana kandungan gulanya yang agak banyak dan boleh memudaratkan kesihatan.


BAHAN-BAHAN

  • 5 biji telur
  • 200 ml pati santan
  • 100 ml air
  • 150 gram gula manisan (gula melaka)-boleh kurangkan ikut selera
  • 30 gram tepung gandum
  • 3 helai daun pandan- disiat-siat
  • 2 cubit garam halus

CARA-CARA
  1. Masak air bersama gula melaka hingga mendidih. Tutupkan api.
  2. Masukkan santan. Tunggu suam sedikit, kemudian masukkan telur,tepung dan daun pandan, gaul rata.Tapiskan untuk menghilangkan ketulan tepung.
  3. Panaskan oven pada suhu 200 darjah celcius. Panaskan acuan baulu ke dalamnya. Masukkan sedikit minyak dalam setiap acuan.
  4. Isi penuh acuan dan bakar selama 10 minit. Kuih ini akan mengembang. Bila dikeluarkan dari oven ia akan sedikit mengecut.



nak buat kuih akok mestilah ke ada acuan nye, baru la npak cantik kuih tu.
selamat mencuba.




Slam pembaca blog semua..

Kali niy pies nk tunjuk cara-cara buat kuih akok.. hehehe.. pies tak pandai buat duk tengok je.. muehehe..
para pembuat kuih akok niy.. mereka yang berasal dari pattani atau kawasan sekitar nya. 
Rahsia resepi untuk menghasilkan kuih akok yang lazat serta menimbulkan selera pemakannya adalah pengadunan kuih akok ini sendiri.Biasanya penggunaan telur yang banyak akan menghasilkan kuih akok yang berkualiti lembut,gebu serta enak apabila di makan.Kuih akok ini sesuai di makan oleh semua dan lazimnya dihidang bersama juadah minum petang.Namun,pemakanan secara berlebihan adalah tidak digalakkan kerana kandungan gulanya yang agak banyak dan boleh memudaratkan kesihatan.


BAHAN-BAHAN

  • 5 biji telur
  • 200 ml pati santan
  • 100 ml air
  • 150 gram gula manisan (gula melaka)-boleh kurangkan ikut selera
  • 30 gram tepung gandum
  • 3 helai daun pandan- disiat-siat
  • 2 cubit garam halus

CARA-CARA
  1. Masak air bersama gula melaka hingga mendidih. Tutupkan api.
  2. Masukkan santan. Tunggu suam sedikit, kemudian masukkan telur,tepung dan daun pandan, gaul rata.Tapiskan untuk menghilangkan ketulan tepung.
  3. Panaskan oven pada suhu 200 darjah celcius. Panaskan acuan baulu ke dalamnya. Masukkan sedikit minyak dalam setiap acuan.
  4. Isi penuh acuan dan bakar selama 10 minit. Kuih ini akan mengembang. Bila dikeluarkan dari oven ia akan sedikit mengecut.



nak buat kuih akok mestilah ke ada acuan nye, baru la npak cantik kuih tu.
selamat mencuba.




Kanak-kanak, rentung dalam tempayan.

Slam pembaca blog semua..

Pies terbaca satu akhbar tadie.. amat menyedih kan. iaitu kanak-kanak, 6 tahun ditemui mati terduduk dalam tempayan bilik mandi.. kalu nktahu berita selanjut nye.. pies ada copy dari metro.


HANGUS...keadaan tapak Rumah Panjang Lembong, Kuala Medalam, Entakong Medamit yang musnah dalam kebakaran, malam kelmarin.

LIMBANG: Dua kanak-kanak menemui ajal dalam keadaan menyayat hati apabila masing-masing ditemui terduduk dalam tempayan bilik mandi dan rentung dalam bilik tidur selepas Rumah Panjang Lembung, Kuala Medalam, Entakong Medamit dekat sini, yang didiami 200 penghuni musnah dalam kebakaran, malam kelmarin.
Tragedi memilukan berlaku ketika kanak-kanak malang, Sofizza Camella anak Abang, 6, dikatakan terperangkap dalam kebakaran dan cuba menyelamatkan diri dengan bersembunyi dalam tempayan berisi air, sebelum ditemui dalam keadaan menyedihkan termasuk kesan melecur pada seluruh badannya.

Seorang kanak-kanak lelaki, Alexiss Jipo anak Juli berusia 32 bulan pula ditemui rentung dalam bilik tidurnya selepas gagal diselamatkan jiran yang terdengar kanak-kanak itu menangis dalam kejadian yang memusnahkan rumah panjang 33 pintu, jam 10.30 malam.

Ketika kejadian, Alexiss tidur dalam bilik, manakala Sofizza ditinggalkan bersama neneknya berusia 60-an selepas ibu bapa kanak-kanak malang terbabit keluar menziarahi penduduk rumah sama yang sakit.


Sebelum kejadian, Sofizza Camella dan Alexiss berada di rumah masing-masing, yang jaraknya dipisahkan beberapa pintu rumah, dikejutkan dengan tangisan seorang kanak-kanak sebelum api menjulang dari rumah nombor 12.

Difahamkan, tangisan Alexxis didengari seorang jiran, Satie anak Barol yang mendiami rumah bersebelahan sebelum bergegas keluar bagi menyelamatkan kanak-kanak terbabit, tetapi tidak berjaya.


Ketua Polis Daerah Limbang, Superintendan Mohd Bukhori Saffai berkata, Sofizza dikatakan berjaya diselamatkan neneknya sebelum ditempatkan di bahagian ruai rumah panjang berkenaan.

Beliau berkata, sejurus menyelamatkan kanak-kanak itu, warga emas terbabit masuk semula ke rumah ketika api sedang marak bagi menyelamat beberapa dokumen penting tanpa menyedari cucunya itu mengikut dari belakang.

“Sebaik keluar, barulah wanita itu menyedari cucunya hilang sebelum menemuinya terduduk dan sudah tidak bernyawa dalam tempayan. Polis percaya kanak-kanak terbabit terperangkap ketika masuk semula ke dalam rumah, tetapi gagal mencari pintu keluar, sebelum masuk ke dalam tempayan berisi air bagi menyelamatkan diri.

TRAGIS...ibu Sofizza Camella meratapi mayat anaknya yang ditemui mati dalam tempayan, malam kelmarin.

“Siasatan mendapati kebakaran berpunca daripada pelita di bilik tidur kanak-kanak lelaki terbabit sebelum merebak ke rumah lain.

“Usaha menyelamat yang dilakukan polis bersama Jabatan Bomba dan Penyelamat berdepan kesukaran berikutan lokasi terbabit tidak dapat dihubungi melalui jalan darat,” katanya.

Mengulas lanjut, beliau berkata, polis mendapatkan bantuan helikopter daripada Unit Udara Polis Diraja Malaysia yang berpangkalan di Kota Kinabalu, Sabah, bagi membawa doktor dari Hospital Limbang bersama pegawai penyiasat, Cif Inspektor Khairol Ridzuan Ahmad untuk melakukan bedah siasat di lokasi kejadian.

Mohd Bukhori berkata, penduduk rumah panjang membabitkan 200 penghuni cuba memadam api, tetapi tidak berjaya berikutan usia rumah panjang itu sudah lama selain diperbuat daripada kayu.

Katanya, mayat dua kanak-kanak malang terbabit diperiksa di lokasi kejadian memandangkan polis berdepan kesukaran mengeluarkannya untuk dibawa ke Hospital Limbang.

“Kanak-kanak lelaki terbabit rentung, manakala seorang lagi kanak-kanak perempuan melecur 80 peratus. Siasatan mendapati, tiada unsur jenayah dalam kejadian itu dan jumlah kerugian masih dalam siasatan,” katanya.

Difahamkan, pihak berkuasa menempuh perjalanan dua jam untuk tiba di tempat kejadian menggunakan jalan darat dari Kuala Medalam, sebelum menaiki bot selama 30 minit.

Sementara itu, nasib keluarga kanak-kanak serta penghuni rumah panjang berkenaan mendapat simpati Ahli Parlimen Limbang, Hasbi Habibullah serta Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Batu Danau, Paulus Palu Gumbang yang turut melawat tempat kejadian dan menghulurkan bantuan awal.








Slam pembaca blog semua..

Pies terbaca satu akhbar tadie.. amat menyedih kan. iaitu kanak-kanak, 6 tahun ditemui mati terduduk dalam tempayan bilik mandi.. kalu nktahu berita selanjut nye.. pies ada copy dari metro.


HANGUS...keadaan tapak Rumah Panjang Lembong, Kuala Medalam, Entakong Medamit yang musnah dalam kebakaran, malam kelmarin.

LIMBANG: Dua kanak-kanak menemui ajal dalam keadaan menyayat hati apabila masing-masing ditemui terduduk dalam tempayan bilik mandi dan rentung dalam bilik tidur selepas Rumah Panjang Lembung, Kuala Medalam, Entakong Medamit dekat sini, yang didiami 200 penghuni musnah dalam kebakaran, malam kelmarin.
Tragedi memilukan berlaku ketika kanak-kanak malang, Sofizza Camella anak Abang, 6, dikatakan terperangkap dalam kebakaran dan cuba menyelamatkan diri dengan bersembunyi dalam tempayan berisi air, sebelum ditemui dalam keadaan menyedihkan termasuk kesan melecur pada seluruh badannya.

Seorang kanak-kanak lelaki, Alexiss Jipo anak Juli berusia 32 bulan pula ditemui rentung dalam bilik tidurnya selepas gagal diselamatkan jiran yang terdengar kanak-kanak itu menangis dalam kejadian yang memusnahkan rumah panjang 33 pintu, jam 10.30 malam.

Ketika kejadian, Alexiss tidur dalam bilik, manakala Sofizza ditinggalkan bersama neneknya berusia 60-an selepas ibu bapa kanak-kanak malang terbabit keluar menziarahi penduduk rumah sama yang sakit.


Sebelum kejadian, Sofizza Camella dan Alexiss berada di rumah masing-masing, yang jaraknya dipisahkan beberapa pintu rumah, dikejutkan dengan tangisan seorang kanak-kanak sebelum api menjulang dari rumah nombor 12.

Difahamkan, tangisan Alexxis didengari seorang jiran, Satie anak Barol yang mendiami rumah bersebelahan sebelum bergegas keluar bagi menyelamatkan kanak-kanak terbabit, tetapi tidak berjaya.


Ketua Polis Daerah Limbang, Superintendan Mohd Bukhori Saffai berkata, Sofizza dikatakan berjaya diselamatkan neneknya sebelum ditempatkan di bahagian ruai rumah panjang berkenaan.

Beliau berkata, sejurus menyelamatkan kanak-kanak itu, warga emas terbabit masuk semula ke rumah ketika api sedang marak bagi menyelamat beberapa dokumen penting tanpa menyedari cucunya itu mengikut dari belakang.

“Sebaik keluar, barulah wanita itu menyedari cucunya hilang sebelum menemuinya terduduk dan sudah tidak bernyawa dalam tempayan. Polis percaya kanak-kanak terbabit terperangkap ketika masuk semula ke dalam rumah, tetapi gagal mencari pintu keluar, sebelum masuk ke dalam tempayan berisi air bagi menyelamatkan diri.

TRAGIS...ibu Sofizza Camella meratapi mayat anaknya yang ditemui mati dalam tempayan, malam kelmarin.

“Siasatan mendapati kebakaran berpunca daripada pelita di bilik tidur kanak-kanak lelaki terbabit sebelum merebak ke rumah lain.

“Usaha menyelamat yang dilakukan polis bersama Jabatan Bomba dan Penyelamat berdepan kesukaran berikutan lokasi terbabit tidak dapat dihubungi melalui jalan darat,” katanya.

Mengulas lanjut, beliau berkata, polis mendapatkan bantuan helikopter daripada Unit Udara Polis Diraja Malaysia yang berpangkalan di Kota Kinabalu, Sabah, bagi membawa doktor dari Hospital Limbang bersama pegawai penyiasat, Cif Inspektor Khairol Ridzuan Ahmad untuk melakukan bedah siasat di lokasi kejadian.

Mohd Bukhori berkata, penduduk rumah panjang membabitkan 200 penghuni cuba memadam api, tetapi tidak berjaya berikutan usia rumah panjang itu sudah lama selain diperbuat daripada kayu.

Katanya, mayat dua kanak-kanak malang terbabit diperiksa di lokasi kejadian memandangkan polis berdepan kesukaran mengeluarkannya untuk dibawa ke Hospital Limbang.

“Kanak-kanak lelaki terbabit rentung, manakala seorang lagi kanak-kanak perempuan melecur 80 peratus. Siasatan mendapati, tiada unsur jenayah dalam kejadian itu dan jumlah kerugian masih dalam siasatan,” katanya.

Difahamkan, pihak berkuasa menempuh perjalanan dua jam untuk tiba di tempat kejadian menggunakan jalan darat dari Kuala Medalam, sebelum menaiki bot selama 30 minit.

Sementara itu, nasib keluarga kanak-kanak serta penghuni rumah panjang berkenaan mendapat simpati Ahli Parlimen Limbang, Hasbi Habibullah serta Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Batu Danau, Paulus Palu Gumbang yang turut melawat tempat kejadian dan menghulurkan bantuan awal.








Facebook TimeLine

Slam pembaca blog semua..

wow.. facebook aq dh berwajah baru.. hehe.. mula2 aq tegok profile org laen punya mcm pening jugak..
tiba2 hati niy rasa ish! try la buat.. hehe.. bila dh buat tu.. baru la aq pham dya tujuk step by step..
so.. apa pendapat korg? hehe..


tegok.. hehee.. siap ada cover lagi mcm header blog.. so, angap la facebook niy mcm blog.. hehehe..
klu nk buat Facebook Timeline niy.. aq tujuk kan step by step oke..

STEP 1


STEP 2 


STEP 3
dalam kotak hijau tu ad tulis " GET TIMELINE " klik kat situ.



STEP 4
niy la hasil nye.. hehe.. 



slamat mncubat.. :))





Slam pembaca blog semua..

wow.. facebook aq dh berwajah baru.. hehe.. mula2 aq tegok profile org laen punya mcm pening jugak..
tiba2 hati niy rasa ish! try la buat.. hehe.. bila dh buat tu.. baru la aq pham dya tujuk step by step..
so.. apa pendapat korg? hehe..


tegok.. hehee.. siap ada cover lagi mcm header blog.. so, angap la facebook niy mcm blog.. hehehe..
klu nk buat Facebook Timeline niy.. aq tujuk kan step by step oke..

STEP 1


STEP 2 


STEP 3
dalam kotak hijau tu ad tulis " GET TIMELINE " klik kat situ.



STEP 4
niy la hasil nye.. hehe.. 



slamat mncubat.. :))





Wednesday, December 14, 2011

wow! Penduduk terkejut

Slam pembaca blog semua.

satu lagi berita terkejut. banjir kilat di jalan tun razak. fuhh! depan perpustakaan negara plak tu.



KUALA LUMPUR: Hujan lebat selama dua jam menyebabkan beberapa kawasan rendah di sekitar ibu kota dinaiki air sedalam 0.5 hingga tiga meter.
Antara kawasan terjejas Jalan Tun Razak, Kampung Baru dan Jalan Raya Lingkaran Tengah 2 (MRR2) menyebabkan berlaku kesesakan lalu lintas teruk hingga jam 8 malam.

Di Jalan Haji Sirat, Kampung Baru, 30 rumah dinaiki air menyebabkan penduduknya kelam-kabut mengalihkan barangan berharga ke tempat selamat.

Mangsa, Khalili Yunus, 46, yang berniaga sendiri berkata, dia terkejut apabila melihat rumah diduduki sejak 15 tahun lalu dinaiki air buat pertama kali dalam masa tidak sampai dua jam.

“Ketika tiba di rumah jam 5 petang, saya lihat rumah mula dinaiki air separas satu meter.

“Tujuh anak saya yang berada dalam rumah hanya mampu menangis melihat paras air semakin naik. Saya segera mengarahkan mereka ke tempat lebih selamat sebelum mengangkat barangan berharga ke tempat lebih tinggi,” katanya.


Menurutnya, akibat banjir itu, dia mengalami kerugian apabila beberapa perabot termasuk televisyen rosak.

Jurugambar NSTP, Yusni Ariffin, 36, yang turut menjadi mangsa banjir berkata, rumahnya dinaiki air sedalam 0.5 meter.

Katanya, punca air naik dengan cepat disebabkan longkang tersumbat menyebabkan aliran air tersekat dan melimpah ke rumah penduduk.

“Saya mahu pihak berkenaan membuat pemantauan ke atas sistem perparitan di kawasan ini kerana ia mengancam nyawa dan harta benda penduduk,” katanya.

Sementara itu, Penolong Pengarah Operasi Bomba Kuala Lumpur, Azizan Ismail berkata, dalam kejadian banjir di Jalan Semarak, pihaknya memindahkan 23 kanak-kanak berusia tiga bulan hingga sembilan tahun serta tiga guru sebuah taska di kawasan itu yang dinaiki air.

Katanya, pihaknya terpaksa menggunakan bot bagi menyelamatkan semua mangsa kerana keadaan air dari Sungai Bonus melimpahi tebing hingga mencecah 1.5 meter.

“Selepas selesai memindahkan semua mereka ke surau berdekatan di kawasan yang lebih tinggi, kami kemudian memindahkan 20 orang pelajar Multimedia College Sdn Bhd yang berada di bangunan bersebelahan taska itu,” katanya







Slam pembaca blog semua.

satu lagi berita terkejut. banjir kilat di jalan tun razak. fuhh! depan perpustakaan negara plak tu.



KUALA LUMPUR: Hujan lebat selama dua jam menyebabkan beberapa kawasan rendah di sekitar ibu kota dinaiki air sedalam 0.5 hingga tiga meter.
Antara kawasan terjejas Jalan Tun Razak, Kampung Baru dan Jalan Raya Lingkaran Tengah 2 (MRR2) menyebabkan berlaku kesesakan lalu lintas teruk hingga jam 8 malam.

Di Jalan Haji Sirat, Kampung Baru, 30 rumah dinaiki air menyebabkan penduduknya kelam-kabut mengalihkan barangan berharga ke tempat selamat.

Mangsa, Khalili Yunus, 46, yang berniaga sendiri berkata, dia terkejut apabila melihat rumah diduduki sejak 15 tahun lalu dinaiki air buat pertama kali dalam masa tidak sampai dua jam.

“Ketika tiba di rumah jam 5 petang, saya lihat rumah mula dinaiki air separas satu meter.

“Tujuh anak saya yang berada dalam rumah hanya mampu menangis melihat paras air semakin naik. Saya segera mengarahkan mereka ke tempat lebih selamat sebelum mengangkat barangan berharga ke tempat lebih tinggi,” katanya.


Menurutnya, akibat banjir itu, dia mengalami kerugian apabila beberapa perabot termasuk televisyen rosak.

Jurugambar NSTP, Yusni Ariffin, 36, yang turut menjadi mangsa banjir berkata, rumahnya dinaiki air sedalam 0.5 meter.

Katanya, punca air naik dengan cepat disebabkan longkang tersumbat menyebabkan aliran air tersekat dan melimpah ke rumah penduduk.

“Saya mahu pihak berkenaan membuat pemantauan ke atas sistem perparitan di kawasan ini kerana ia mengancam nyawa dan harta benda penduduk,” katanya.

Sementara itu, Penolong Pengarah Operasi Bomba Kuala Lumpur, Azizan Ismail berkata, dalam kejadian banjir di Jalan Semarak, pihaknya memindahkan 23 kanak-kanak berusia tiga bulan hingga sembilan tahun serta tiga guru sebuah taska di kawasan itu yang dinaiki air.

Katanya, pihaknya terpaksa menggunakan bot bagi menyelamatkan semua mangsa kerana keadaan air dari Sungai Bonus melimpahi tebing hingga mencecah 1.5 meter.

“Selepas selesai memindahkan semua mereka ke surau berdekatan di kawasan yang lebih tinggi, kami kemudian memindahkan 20 orang pelajar Multimedia College Sdn Bhd yang berada di bangunan bersebelahan taska itu,” katanya







Hutang 2.5 juta

Slam pembaca blog semua.

Satu lagi cerita artis lelaki iaitu pelakon terkenal Fizo Omar yang terpaksa menjadi penjamin hutang.


KUALA LUMPUR: “Hidup siapa tenteram kalau tiba-tiba terpaksa menjadi penjamin hutang lebih RM2.5 juta sedangkan saya tidak tahu apa-apa,” kata pelakon terkenal, Fizo Omar selepas menyedari dia menjadi penjamin bagi pinjaman bank yang dibuat sebuah syarikat di Damansara, di sini.
Fizo atau nama sebenarnya, Wan Hafizol Wan Omar, 26, berkata dia mengetahui mengenai pinjaman itu selepas dihubungi pihak bank yang memaklumkan tunggakan bayaran oleh peminjamnya.
“Semuanya bermula pada 2008 sebelum saya menceburi bidang lakonan. Saya dilantik menjadi ahli lembaga pengarah sebuah syarikat yang dikendalikan seorang kenalan.

“Saya keluar daripada syarikat itu pada hujung tahun sama kerana mahu menumpukan karier sebagai pelakon sehingga saya mengetahui bank menghantar notis tahun lalu kerana kegagalan menjelaskan pinjaman,” katanya selepas mengadakan pertemuan dengan Pengerusi Sukarelawan Peguam (SukaGuam), Datuk Khairul Anwar Rahmat untuk mendapatkan bantuan perundangan di sini, semalam.


Menurutnya, dia mengambil masa setahun menyelesaikan masalah itu secara peribadi dan melalui pelbagai dilema sebelum tampil mendapatkan bantuan di SukaGuam.







Slam pembaca blog semua.

Satu lagi cerita artis lelaki iaitu pelakon terkenal Fizo Omar yang terpaksa menjadi penjamin hutang.


KUALA LUMPUR: “Hidup siapa tenteram kalau tiba-tiba terpaksa menjadi penjamin hutang lebih RM2.5 juta sedangkan saya tidak tahu apa-apa,” kata pelakon terkenal, Fizo Omar selepas menyedari dia menjadi penjamin bagi pinjaman bank yang dibuat sebuah syarikat di Damansara, di sini.
Fizo atau nama sebenarnya, Wan Hafizol Wan Omar, 26, berkata dia mengetahui mengenai pinjaman itu selepas dihubungi pihak bank yang memaklumkan tunggakan bayaran oleh peminjamnya.
“Semuanya bermula pada 2008 sebelum saya menceburi bidang lakonan. Saya dilantik menjadi ahli lembaga pengarah sebuah syarikat yang dikendalikan seorang kenalan.

“Saya keluar daripada syarikat itu pada hujung tahun sama kerana mahu menumpukan karier sebagai pelakon sehingga saya mengetahui bank menghantar notis tahun lalu kerana kegagalan menjelaskan pinjaman,” katanya selepas mengadakan pertemuan dengan Pengerusi Sukarelawan Peguam (SukaGuam), Datuk Khairul Anwar Rahmat untuk mendapatkan bantuan perundangan di sini, semalam.


Menurutnya, dia mengambil masa setahun menyelesaikan masalah itu secara peribadi dan melalui pelbagai dilema sebelum tampil mendapatkan bantuan di SukaGuam.







Saturday, December 10, 2011

Gerhana Bulan 10 DEC 2011

Salam pembaca blog semua.

Alhamdulillah semalam sempat jugak pies menyaksikan kekuasan allah s.w.t yang berlaku di langit. 
pies sempat jugak melihat gerhana bulan penuh yang berlaku sekitar pukul 10.30 malam, subahanallah.








cantik kan..







Salam pembaca blog semua.

Alhamdulillah semalam sempat jugak pies menyaksikan kekuasan allah s.w.t yang berlaku di langit. 
pies sempat jugak melihat gerhana bulan penuh yang berlaku sekitar pukul 10.30 malam, subahanallah.








cantik kan..







Isu Nelly The Strange Pelacur Blogger?

Salam pembaca blog semua.

pies terjumpa satu entry yang amat meyedih kan. PELACUR! bertapa hina nye.
bulan DEC saja dah ada 2 isu panas. kes adik nelly niy, kes terbaru. kesian adik nelly terkena satu tamparan dan dapat gelaran yang sangat hebat. yallah, kalau benci sekali pon jangan la sampai buat blog. dah la anti blogger plak tu.. ish! panas je aq dengar. kalu nak buat jenayah sekali pon. bukan disini tempat nye! jangan nak jatuh kan name baik blogger. to adik nelly, bayak kan la bersabar oke.:)

link dibawah.






Salam pembaca blog semua.

pies terjumpa satu entry yang amat meyedih kan. PELACUR! bertapa hina nye.
bulan DEC saja dah ada 2 isu panas. kes adik nelly niy, kes terbaru. kesian adik nelly terkena satu tamparan dan dapat gelaran yang sangat hebat. yallah, kalau benci sekali pon jangan la sampai buat blog. dah la anti blogger plak tu.. ish! panas je aq dengar. kalu nak buat jenayah sekali pon. bukan disini tempat nye! jangan nak jatuh kan name baik blogger. to adik nelly, bayak kan la bersabar oke.:)

link dibawah.






Isu adik amira anti kpop

Salam pembaca blog semua..

isu niy berkaitan dengan adik Amira yang dikatakan Anti Kpop. pies pon tak pasti betol atau tak yang adik niy anti kpop.. emm.. ade org ckp adik amira niy difitnah, biasa la manusia zaman sekarang.. tak boleh tegok orang senang.. ada je apa yang dye nk buat! sampai kan pies pon jadi takut.. huhu..! satu lagi betol ke kes niy dah jadi kes polis.. fuhhh! pies tkejut gila dengan entry caci maki nye.. huhu.. bawak bersabar la.. 
yang mana suka khianati orang tu.. cukup2 la.. ko buat mcm tu apa yg ko dapat! 

niy blog nye.. link dibawah.







Salam pembaca blog semua..

isu niy berkaitan dengan adik Amira yang dikatakan Anti Kpop. pies pon tak pasti betol atau tak yang adik niy anti kpop.. emm.. ade org ckp adik amira niy difitnah, biasa la manusia zaman sekarang.. tak boleh tegok orang senang.. ada je apa yang dye nk buat! sampai kan pies pon jadi takut.. huhu..! satu lagi betol ke kes niy dah jadi kes polis.. fuhhh! pies tkejut gila dengan entry caci maki nye.. huhu.. bawak bersabar la.. 
yang mana suka khianati orang tu.. cukup2 la.. ko buat mcm tu apa yg ko dapat! 

niy blog nye.. link dibawah.







Friday, November 18, 2011

:: 10 Resepi Rahsia Cinta ::



1. Kekuatan berfikir
Cinta bermula dari fikiran kita. Berfikir tentang pasangan ideal yang ingin kamu kenali akan membantu kamu mengenali dia, ketika kamu akhirnya bertemu dengan orang yang tepat tersebut.
2. Kekuatan untuk menghormati
Kamu tidak mampu mencintai seseorang atau apasaja kalau kamu tidak menghormati mereka. Orang pertama yang patut kamu hormati ialah dirimu sendiri. Untuk mulai menghormati diri sendiri, kita patut bertanya pada diri sendiri “apa yang aku hormati dalam diriku?”. Untuk mendapat perasaan hormat dari orang lain, bahkan dari orang yang kamu tidak suka, kita patut bertanya pada diri sendiri.”apa
yang aku hormati dalam diri mereka?”.

3. Kekuatan untuk memberi
Jika kamu mahu menerima cinta, kamu harus mampu memberikannya terlebih dahulu. Makin banyak cinta kamu beri, makin banyak yang akan kamu terima. Mencintai sama ertinya dengan memberi cinta tulus pada dirimu sendiri. Belajarlah untuk melakukan berbagai macam kebaikan. Formula rahsia untuk meciptakan hubungan yang ceria,penuh cinta,dan abadi adalah dengan selalu berfikir “Apa yang dapat aku beri?”dan bukan Apa yang akan aku dapat?”.
4. Kekuatan persahabatan
Untuk mencari cinta sejati,kamu mesti mencari sahabat sejati
terlebih dahulu. Cinta bukan bererti mata kalian saling
berpandangan, tapi lebih bererti bersama – sama melihat ke satu tujuan. Untuk mencintai seseorang seutuhnya, kamu harus mencintai keperibadiannya, bukan fizikalnya.
Persahabatan adalah tanah dimana benih cinta dapat tumbuh. Jika kamu ingin membawa cinta ke suatu hubungan, kamu harus menciptakan persahabatan terlebih dahulu.

5. Kekuatan dari sentuhan
Sentuhan adalah salah satu ekspresi cinta yang paling kuat,
menghancurkan dinding pemisah dan menyatukan suatu hubungan. Sentuhan membuat kita lebih dapat merasakan getaran cinta yang sebenarnya.Tetapi agama Islam melarang kita bersentuh-sentuhan tatkala bercinta, kekuatan ini difokuskan kepada suami isteri..

6. Kekuatan untuk melepaskan
“Jika kamu mencintai seseorang, bebaskanlah dia. Jika dia kembali kepadamu,maka dia adalah milikmu. Jika tidak, maka dia tidak akan pernah jadi milikmu”. Bahkan dalam hubungan percintaan, seseorang perlukan ruang untuk dirinya sendiri. Jika kita mahu belajar untuk mencintai, pertama kita harus belajar untuk memaafkan dan melupakan masa lalu yang buruk serta kedukaan hati kita. Mencintai bererti melepaskan rasa takut, curiga, dan ego. “Hari ini aku melepaskan semua rasa takutku, masa lalu tidak akan dapat mempengaruhiku- hari ini adalah lembaran baru bagi hidupku”.
7. Kekuatan dalam komunikasi
Ketika kita belajar untuk berkomunikasi secara terbuka dan jujur, hidup lalu berubah. Mencintai seseorang bererti berkomunikasi dengannya. Biarkan orang yang kamu cintai tahu bahawa kamu mencintai dan menghargainya. Jangan pernah takut untuk mengucapkan 3 kata magik : “Aku cinta kamu”. Jangan pernah melewatkan kesempatan untuk
mengucapkan itu kepadanya. Selalu tinggalkan orang yang kamu cintai dengan kata – kata mesra, kerana ia mungkin boleh jadi hari terakhir kamu melihatnya. Contohnya, jika kamu akan mati tapi diberi kesempatan untuk menelefon orang yang kamu cinta, siapa yang akan kamu telefon, apa yang akan kamu katakan…dan sekarang…kenapa kamu
menunggu?

8. Kekuatan dari komitmen
Jika kamu ingin mendapatkan cinta yang berlimpah, kamu harus mampu menciptakan komitmen, dan komitmen tersebut akan tercermin dalam fikiran dan tindakanmu. Komitmen adalah ujian cinta yang sejati. Jika kamu ingin memiliki hubungan yang penuh cinta, kamu harus setia
dengan hubunganmu itu. Ketika kamu terikat komitmen pada seseorang, berhenti mencintainya bukan merupakan pilihan. Komitmenlah yang membezakan antara hubungan yang mudah hancur, dengan hubungan yang kuat.

9. Kekuatan semangat.
Semangat, membakar cinta dan membiarkan cinta tetap hidup. Semangat yang terus berkobar, bukan hanya datang dari daya tarik fizikal, tapi datang dari komitmen yang dalam, kemahuan, dan rasa saling tertarik. Semangat dapat diciptakan kembali dengan cara membayangkan saat indah di masa lalu dengannya. Spontan dan kejutan dapat menciptakan semangat cinta. Pokok dari cinta dan kegembiraan selalu sama yang harus kita lakukan adalah mengisi hari – hari kita dengan penuh semangat..
10. Kekuatan dari rasa percaya
Rasa percaya selalu menjadi komponen penting dalam suatu hubungan.Tanpa rasa percaya, seseorang bisa menjadi curiga, cemas, dan takutdan orang lain akan merasa terperangkap dan secara emosional menjaditertekan. Kamu tidak boleh mencintai seseorang secara utuh sehinggalah kamu mempercayainya secara utuh pula. Bersikaplah seakan – akan hubunganmu dengan orang yang kamu cintai tidak akan berakhir. Salah satu cara untuk mengetahui apakah seseorang itu benar – benar untuk kamu, tanyakanlah pada dirimu sendiri “Apakah aku benar – benar mempercayainya sepenuh hati ?” jika jawapannya adalah “tidak”, maka kamu harus berfikir dengan mendalam sebelum kamu membuat komitmen yang lebih jauh dengannya






1. Kekuatan berfikir
Cinta bermula dari fikiran kita. Berfikir tentang pasangan ideal yang ingin kamu kenali akan membantu kamu mengenali dia, ketika kamu akhirnya bertemu dengan orang yang tepat tersebut.
2. Kekuatan untuk menghormati
Kamu tidak mampu mencintai seseorang atau apasaja kalau kamu tidak menghormati mereka. Orang pertama yang patut kamu hormati ialah dirimu sendiri. Untuk mulai menghormati diri sendiri, kita patut bertanya pada diri sendiri “apa yang aku hormati dalam diriku?”. Untuk mendapat perasaan hormat dari orang lain, bahkan dari orang yang kamu tidak suka, kita patut bertanya pada diri sendiri.”apa
yang aku hormati dalam diri mereka?”.

3. Kekuatan untuk memberi
Jika kamu mahu menerima cinta, kamu harus mampu memberikannya terlebih dahulu. Makin banyak cinta kamu beri, makin banyak yang akan kamu terima. Mencintai sama ertinya dengan memberi cinta tulus pada dirimu sendiri. Belajarlah untuk melakukan berbagai macam kebaikan. Formula rahsia untuk meciptakan hubungan yang ceria,penuh cinta,dan abadi adalah dengan selalu berfikir “Apa yang dapat aku beri?”dan bukan Apa yang akan aku dapat?”.
4. Kekuatan persahabatan
Untuk mencari cinta sejati,kamu mesti mencari sahabat sejati
terlebih dahulu. Cinta bukan bererti mata kalian saling
berpandangan, tapi lebih bererti bersama – sama melihat ke satu tujuan. Untuk mencintai seseorang seutuhnya, kamu harus mencintai keperibadiannya, bukan fizikalnya.
Persahabatan adalah tanah dimana benih cinta dapat tumbuh. Jika kamu ingin membawa cinta ke suatu hubungan, kamu harus menciptakan persahabatan terlebih dahulu.

5. Kekuatan dari sentuhan
Sentuhan adalah salah satu ekspresi cinta yang paling kuat,
menghancurkan dinding pemisah dan menyatukan suatu hubungan. Sentuhan membuat kita lebih dapat merasakan getaran cinta yang sebenarnya.Tetapi agama Islam melarang kita bersentuh-sentuhan tatkala bercinta, kekuatan ini difokuskan kepada suami isteri..

6. Kekuatan untuk melepaskan
“Jika kamu mencintai seseorang, bebaskanlah dia. Jika dia kembali kepadamu,maka dia adalah milikmu. Jika tidak, maka dia tidak akan pernah jadi milikmu”. Bahkan dalam hubungan percintaan, seseorang perlukan ruang untuk dirinya sendiri. Jika kita mahu belajar untuk mencintai, pertama kita harus belajar untuk memaafkan dan melupakan masa lalu yang buruk serta kedukaan hati kita. Mencintai bererti melepaskan rasa takut, curiga, dan ego. “Hari ini aku melepaskan semua rasa takutku, masa lalu tidak akan dapat mempengaruhiku- hari ini adalah lembaran baru bagi hidupku”.
7. Kekuatan dalam komunikasi
Ketika kita belajar untuk berkomunikasi secara terbuka dan jujur, hidup lalu berubah. Mencintai seseorang bererti berkomunikasi dengannya. Biarkan orang yang kamu cintai tahu bahawa kamu mencintai dan menghargainya. Jangan pernah takut untuk mengucapkan 3 kata magik : “Aku cinta kamu”. Jangan pernah melewatkan kesempatan untuk
mengucapkan itu kepadanya. Selalu tinggalkan orang yang kamu cintai dengan kata – kata mesra, kerana ia mungkin boleh jadi hari terakhir kamu melihatnya. Contohnya, jika kamu akan mati tapi diberi kesempatan untuk menelefon orang yang kamu cinta, siapa yang akan kamu telefon, apa yang akan kamu katakan…dan sekarang…kenapa kamu
menunggu?

8. Kekuatan dari komitmen
Jika kamu ingin mendapatkan cinta yang berlimpah, kamu harus mampu menciptakan komitmen, dan komitmen tersebut akan tercermin dalam fikiran dan tindakanmu. Komitmen adalah ujian cinta yang sejati. Jika kamu ingin memiliki hubungan yang penuh cinta, kamu harus setia
dengan hubunganmu itu. Ketika kamu terikat komitmen pada seseorang, berhenti mencintainya bukan merupakan pilihan. Komitmenlah yang membezakan antara hubungan yang mudah hancur, dengan hubungan yang kuat.

9. Kekuatan semangat.
Semangat, membakar cinta dan membiarkan cinta tetap hidup. Semangat yang terus berkobar, bukan hanya datang dari daya tarik fizikal, tapi datang dari komitmen yang dalam, kemahuan, dan rasa saling tertarik. Semangat dapat diciptakan kembali dengan cara membayangkan saat indah di masa lalu dengannya. Spontan dan kejutan dapat menciptakan semangat cinta. Pokok dari cinta dan kegembiraan selalu sama yang harus kita lakukan adalah mengisi hari – hari kita dengan penuh semangat..
10. Kekuatan dari rasa percaya
Rasa percaya selalu menjadi komponen penting dalam suatu hubungan.Tanpa rasa percaya, seseorang bisa menjadi curiga, cemas, dan takutdan orang lain akan merasa terperangkap dan secara emosional menjaditertekan. Kamu tidak boleh mencintai seseorang secara utuh sehinggalah kamu mempercayainya secara utuh pula. Bersikaplah seakan – akan hubunganmu dengan orang yang kamu cintai tidak akan berakhir. Salah satu cara untuk mengetahui apakah seseorang itu benar – benar untuk kamu, tanyakanlah pada dirimu sendiri “Apakah aku benar – benar mempercayainya sepenuh hati ?” jika jawapannya adalah “tidak”, maka kamu harus berfikir dengan mendalam sebelum kamu membuat komitmen yang lebih jauh dengannya




3rd Giveaway By Yana


Slam pembaca blog semua..
bulan niy saja dh brapa ramai org buat segmen mcm niy kan..
oke la.. aq dh lpe aw.. prnah atau tak join segmen yana niy.. tapi tak pe aq nk join jgk la. kot2 la rezeki aq k kan.. hehee.. 

Slam pembaca blog semua..
bulan niy saja dh brapa ramai org buat segmen mcm niy kan..
oke la.. aq dh lpe aw.. prnah atau tak join segmen yana niy.. tapi tak pe aq nk join jgk la. kot2 la rezeki aq k kan.. hehee.. 

Segmen Miss Nadya :: 100 Follower ke bawah


Slam pembaca blog semua..
masuk niy dh 2 kali aw aq join segmen cm niy.. tapi, segmen miss nadya kre 1st time la.. hehee..
hehe.. oke.. 

Slam pembaca blog semua..
masuk niy dh 2 kali aw aq join segmen cm niy.. tapi, segmen miss nadya kre 1st time la.. hehee..
hehe.. oke.. 

Tuesday, November 1, 2011

Lisdawati Menang!

Salam Pembaca blog semua..
hari ini artikel berkaitan dengan (Lisdawati Menang) haha.. jangan terkejut pulak lisdawati bukan menang anugera atau apa-apa la, tapi menang terhadap saman, dua pelakon iaitu (lisdawati & nadia mustafa) yang dikaitkan dengan saman..
kalu nak tahu sapa saman sapa.. jom kita baca berita.. 


KUALA LUMPUR: Mahkamah Sesyen di sini, semalam memerintah pelakon Nadia Mustafa membayar ganti rugi RM50,000 kepada seorang lagi pelakon, Lisdawati berhubung saman fitnah terhadap penyiaran artikel di Majalah Media Hiburan, enam tahun lalu.
Hakim Yong Zarida Sazali membuat keputusan itu selepas membenarkan permohonan saman fitnah difailkan Lisdawati terhadap Nadia tahun lalu.
Beliau turut memerintahkan Nadia atau nama sebenarnya Siti Naziyah Sheikh Mustafa, 35, membayar kadar faedah empat peratus bermula dari tarikh penghakiman iaitu semalam hingga tarikh penyelesaian kes serta membayar kos mengikut skala.

“Selepas meneliti hujahan dan keterangan pihak-pihak, mahkamah membenarkan tuntutan plaintif,” katanya.Nadia dan Lisdawati atau nama sebenarnya, Nisdawati Nazaruddin, 33, bagaimanapun tidak hadir pada prosiding semalam.


huhu.. PANAS.. PANAS!




Salam Pembaca blog semua..
hari ini artikel berkaitan dengan (Lisdawati Menang) haha.. jangan terkejut pulak lisdawati bukan menang anugera atau apa-apa la, tapi menang terhadap saman, dua pelakon iaitu (lisdawati & nadia mustafa) yang dikaitkan dengan saman..
kalu nak tahu sapa saman sapa.. jom kita baca berita.. 


KUALA LUMPUR: Mahkamah Sesyen di sini, semalam memerintah pelakon Nadia Mustafa membayar ganti rugi RM50,000 kepada seorang lagi pelakon, Lisdawati berhubung saman fitnah terhadap penyiaran artikel di Majalah Media Hiburan, enam tahun lalu.
Hakim Yong Zarida Sazali membuat keputusan itu selepas membenarkan permohonan saman fitnah difailkan Lisdawati terhadap Nadia tahun lalu.
Beliau turut memerintahkan Nadia atau nama sebenarnya Siti Naziyah Sheikh Mustafa, 35, membayar kadar faedah empat peratus bermula dari tarikh penghakiman iaitu semalam hingga tarikh penyelesaian kes serta membayar kos mengikut skala.

“Selepas meneliti hujahan dan keterangan pihak-pihak, mahkamah membenarkan tuntutan plaintif,” katanya.Nadia dan Lisdawati atau nama sebenarnya, Nisdawati Nazaruddin, 33, bagaimanapun tidak hadir pada prosiding semalam.


huhu.. PANAS.. PANAS!




Perdana Menteri Malaysia I Datok ' Sri Mohd Najib & Datin Paduka Sri Rosmah, Pergi Buat Haji Di Tanah Suci Mekah

Salam Pembaca blog semua..
Tahun ini adalah berita yang paling mengembirakan bagi rakyat malaysia iaitu 
Perdana Menteri Malaysia (Datok ' Sri Mohd Najid & Datin Paduka Sri Rosmah) telah berada di tanah suci mekah untuk menunaikan ibadah haji. Alhamdulillah. 
pies akan kongsi kan berita mengenai artikel tersebut.



MADINAH, 1 Nov — Perdana Menteri Malaysia ( Datok ' Sri Mohd Najib & Datin Paduka Sri Rosmah ) Pergi Buat Haji Di Tanah Suci Mekah tiba di sini untuk menunaikan ibadah haji hujung minggu ini.
Pesawat yang membawa beliau serta rombongannya mendarat di Lapangan Terbang Antarabangsa Putera Mohammad di sini kira-kira pukul 9 malam, Isnin (2 pagi hari Selasa waktu Malaysia).
Ketibaan beliau disambut oleh Timbalan Gabenor kota Madinah, Sulaiman Mohammad Al-Jeraisy dan Duta Besar Malaysia di Arab Saudi Prof Datuk Syed Omar Al-Saggaf.
Turut berada di lapangan terbang menyambut ketibaan beliau ialah Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom, Pengerusi Lembaga Tabung Haji Tan Sri Abi Musa Asa’ari dan Ketua Pegawai Eksekutif Lembaga Tabung Haji Datuk Paduka Ismee Ismail.
Perdana Menteri turut diiringi bondanya, Tun Rahah Mohamad Noah dan adiknya, Datuk Mohamed Nazim serta Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.
Najib dijadual menziarahi makam Rasulullah SAW di Masjid Nabawi sebelum berlepas ke Jeddah untuk memasuki kota Mekah bagi menunaikan umrah, esok.
Pada hari Rabu pula beliau akan mengunjungi ibu pejabat Tabung Haji di hotel Abraj Al-Janadiriah di Mekah, dan meluangkan masa untuk bertemu dengan jemaah haji Malaysia yang menginap di hotel itu.
Najib dan isteri akan berwukuf di Arafah pada hari Sabtu ini, bersama lebih tiga juta umat Islam yang lain dari seluruh dunia, yang menunaikan haji tahun ini.






Salam Pembaca blog semua..
Tahun ini adalah berita yang paling mengembirakan bagi rakyat malaysia iaitu 
Perdana Menteri Malaysia (Datok ' Sri Mohd Najid & Datin Paduka Sri Rosmah) telah berada di tanah suci mekah untuk menunaikan ibadah haji. Alhamdulillah. 
pies akan kongsi kan berita mengenai artikel tersebut.



MADINAH, 1 Nov — Perdana Menteri Malaysia ( Datok ' Sri Mohd Najib & Datin Paduka Sri Rosmah ) Pergi Buat Haji Di Tanah Suci Mekah tiba di sini untuk menunaikan ibadah haji hujung minggu ini.
Pesawat yang membawa beliau serta rombongannya mendarat di Lapangan Terbang Antarabangsa Putera Mohammad di sini kira-kira pukul 9 malam, Isnin (2 pagi hari Selasa waktu Malaysia).
Ketibaan beliau disambut oleh Timbalan Gabenor kota Madinah, Sulaiman Mohammad Al-Jeraisy dan Duta Besar Malaysia di Arab Saudi Prof Datuk Syed Omar Al-Saggaf.
Turut berada di lapangan terbang menyambut ketibaan beliau ialah Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom, Pengerusi Lembaga Tabung Haji Tan Sri Abi Musa Asa’ari dan Ketua Pegawai Eksekutif Lembaga Tabung Haji Datuk Paduka Ismee Ismail.
Perdana Menteri turut diiringi bondanya, Tun Rahah Mohamad Noah dan adiknya, Datuk Mohamed Nazim serta Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.
Najib dijadual menziarahi makam Rasulullah SAW di Masjid Nabawi sebelum berlepas ke Jeddah untuk memasuki kota Mekah bagi menunaikan umrah, esok.
Pada hari Rabu pula beliau akan mengunjungi ibu pejabat Tabung Haji di hotel Abraj Al-Janadiriah di Mekah, dan meluangkan masa untuk bertemu dengan jemaah haji Malaysia yang menginap di hotel itu.
Najib dan isteri akan berwukuf di Arafah pada hari Sabtu ini, bersama lebih tiga juta umat Islam yang lain dari seluruh dunia, yang menunaikan haji tahun ini.






Saturday, October 29, 2011

TERENGGANU VS NEGERI SEMBILAN 29/10/2011

PERLAWANAN AKHIR PIALA MALAYSIA 
TERENGGANU VS NEGERI SEMBILAN


Salam pembaca blog semua..
29 Oktober 2011 adalah tarikh yang paling bersejarah dimana kedua-dua pasukan malaysia iaitu 
Perlawanan Akhir Piala Malaysia Terengganu VS Negeri Sembilan 
yang akan berentap di Stadium Shah Alam pada malam ini. 

Siapakan yang bakal bergelah sebagai JUARA PIALA MALAYSIA 2011

S/P terengganu buat yang terbaik 


SEMARAK DARUL IMAN SOKONGAN SEPANJANG ZAMAN



PERLAWANAN AKHIR PIALA MALAYSIA 
TERENGGANU VS NEGERI SEMBILAN


Salam pembaca blog semua..
29 Oktober 2011 adalah tarikh yang paling bersejarah dimana kedua-dua pasukan malaysia iaitu 
Perlawanan Akhir Piala Malaysia Terengganu VS Negeri Sembilan 
yang akan berentap di Stadium Shah Alam pada malam ini. 

Siapakan yang bakal bergelah sebagai JUARA PIALA MALAYSIA 2011

S/P terengganu buat yang terbaik 


SEMARAK DARUL IMAN SOKONGAN SEPANJANG ZAMAN



Friday, October 21, 2011

PIESSPHOTO

Salam pembaca blog semua..
wahh! dh berbulan-bulan aq tak berblogger niy.. hehee.. 
sorry kwn2 blogger.. almaklumla.. student kte kn.. hehe.., aq tgok bdak2 skolah pon dh pdai berblogger huhu.. mnat jgk dowg niy dlam dunia blogger kan.. hehee.. oke. la..
aq nk cakap skit psal blog aq niy..  aq nak post gambar je dlm blog aq niy.. klu aq buat karangan pon kowg boring jgk kn.. duk pdang krangan niy je.. pening jgk.. hehee.. 
tgok2 la gambar niy.. comment2 la ckt..





















Salam pembaca blog semua..
wahh! dh berbulan-bulan aq tak berblogger niy.. hehee.. 
sorry kwn2 blogger.. almaklumla.. student kte kn.. hehe.., aq tgok bdak2 skolah pon dh pdai berblogger huhu.. mnat jgk dowg niy dlam dunia blogger kan.. hehee.. oke. la..
aq nk cakap skit psal blog aq niy..  aq nak post gambar je dlm blog aq niy.. klu aq buat karangan pon kowg boring jgk kn.. duk pdang krangan niy je.. pening jgk.. hehee.. 
tgok2 la gambar niy.. comment2 la ckt..





















Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...